Hungarian Champ League
"Ha nem vagy első, vesztettél."

MENÜ

A következő pár sorocska segíthet egyes helyzetek helyes megítélésében,balesetek elkerülésében:

Rajt:-Állandó veszélyforrás,minnél többen vagyunk annál valószínűbb,hogy
ütközések,koccanások lesznek az első kanyarokban!

Elkerülése:-Függetlenül attól,hogy honnan rajtolsz nem csak az előtted
haladókra kell gondolni,hanem arra is,hogy a mögötted érkezőknek
te egy védekező játékosnak számítasz.
Jobb,ha nem váltasz hírtelen irányt,különben könnyen beléd rohanhatnak!
Attól,hogy a rajtnál nem tudsz előzni,még nyerhetsz,ha gyorsabb vagy!
Ha pedig tudsz előzni,még nem biztos,hogy te vagy a gyorsabb!

Verseny: TÁMADÁS!

-Sokszor megeshet,hogy beragadsz egy olyan pilóta mögé,aki a verseny adott
szakaszában lassabb nálad.Ez lehet taktikai és beállításbeli különbség is.
Milvel látni lehet,hogy zöld csíkkal ellátott gumival vagy anélkül megy e
következtetni lehet,hogy az előbb említett lehetőségek közül melyik
áll fenn.


Megoldás:

-ha már túl vagy a boxkiálláson és közel azonos a tempótok,ajánlatos
kifigyelni,kiértékelni a körét (1-2 kör),hogy hol a legsebezhetőbb.
Ha gyorsabb vagy nála akkor biztos,hogy van egy olyan pont a pályán,ahol
az adott körön belül a legtöbbet hozod rajta...

-ha ez egy szűk,lassú kanyar,
mint pl a kanadai visszafordító,ajánlatosabb a kigyorsításra koncentrálni,

mert feltehetőleg az előtted haladónak tapadási problémái miatt előbb kell
fékeznie a kelleténél,így ha féktávon erőlteted,valószínű,hogy kilököd és
még büntetést is kapsz érte!

-ha gyors kanyar,akkor a tempókülönbség akkora,hogy ki fog sodródni külső ívre.
Tanácsom,hogy óvatosan tartsd a távolságot...abban a pillanatban,amikor
elkezdett lesodródni a külső ív felé,apró gázelvétellel az autó súlypontját
előre helyezve,megnövelhetjük a tapadást az első kerekeken,így kényelmesen
belső íven megelőzhetjük.Ha nem veszed el a gázt,és folyamatosan gyorsulva haladsz
mögötte,nem fogsz tudni megfelelően reagálni az előtted haladó esetleges hibájára,
így belerohanhatsz,vagy előzés közben róla fordulhatsz el,ami szintén szabálytalan!

Persze a gázelvétel mértékét ajénlatos a beállításokhoz mérni,mert alacsony hátsó szárny esetén

könnyen megindulhat az autó hátulja,ami szintén komoly gondokhoz vezethet.

-ha még nem vagy túl a boxkiálláson és úgy kerül valaki eléd,akár azonos,akár eltérő a taktikátok ne menj bele az előzésbe,ha kétes kimenetelű!!!

Érdemesebb akár 2-3 körrel a tervezett kiállás előtt
kiállni friss gumikért.Ezzel amúgy is gyorsabb leszel,mint kerékcsere előtt és azéltal
az ellenfél kiállása után feltehetőleg elé jössz majd vissza.
Minek belemenni egy 2-3 körös üldösésbe,ahol vagy előzöl,vagy nem...vagy kilöknek,vagy nem.
Akár sikerrel járnál akár nem,biztosan időt vesztenél vele,ami a végén még visszaüthet.
:)

-ha sokkal gyorsabb vagy az előtted haladónál,akkor kell csak igazán vigyázni.
tapasztalatból mondom,hogy jobb olyan helyen előzni,ami technikás,és a lehető legisebb
az esélye annak,hogy kilök.Lehetőség szerint ne egy hosszú egyenes utáni féktávot válasszunk...
azonban ha a helyzet úgy kívánja,tegyük ezt úgy,hogy ne tudjon lehetőség szerint rólunk elfordulni!
:)


Védekezés:

-Mint,azt már annyiszor hallhattátok,olvashattátok,egyenesben csupán egy irányváltás engedélyezett!
Így,ha gyorsabb autó halad mögötted,ajánlatos figyelembe venni,hogy mitől is gyorsabb,
mielőtt belekezdünk egy olyan párharcba,amiből csak veszthetünk!
Több oka lehet:

1.te nem vagy ufó,ő pedig igen :D
2.neked kopottak a gumijaid,egyéb problémád van,neki újak a gumijai,nincs egyéb gondja
3.te a kanyarokra vagy állítva,ő pedig az egyenesre

-Ha az egyes pont áll fent,akkor sok mindent nem tehetsz.Persze nem kell lemenekülni a pályáról,
de ne nagyon ellenkezz,mert a tempókülönbségból baj is lehet!Válassz egy ívet kigyorsításnál,de
marajd is ott! ha belső íven haladsz akkor nyilván előbb kell fékezned,mivel szűkebben,
kisebb sebességgel tudsz kanyarodni és,hogy ha kívülről előz akkor ne róla fordulj el!
Ha külső íven mész könyebb préda leszel,ráadásul még arra is figyelned kell,hogy ne húzd rá a kocsidat!

-Ha a kettes pont áll fent,akkor is közel ugyan az a helyzet,mint az előbb leírtaknál.
Ugyan úgy kell(ene) eljárnod,mert ugyan nem lengetnek kék zászlót valahol tudod,hogy nem vagy versenyben vele!
Lemenekülni itt sem kell!Csak mérlegelj,hogy a kopott gumikon mennyit vesztesz azzal szemben,akivel  ténylegesen meccsben vagy.
Az esetek többségében nem érdemes belemenni a csatában,vert helyzetben vagy.

-Ha a hármas pont áll fent akkor a legérdekesebb a játék :D
Persze ugyan úgy csak 1-szer válthatsz irányt,de a kanyarokban már te leszel a gyorsabb.
Ebben az esetben ezt ki is kell használni! úgy kell ráfordúlni az egyenesre,hogy a lehető legkésőbb
tudjon beállni a szélárnyákodba,azáltal értékes métereket nyerhetsz.
Az ívet viszont gondosan kell megválasztani...majdhogynem pilótánként.Mivel kanyarokra vagy állítva
neked kívül belül egyaránt jó lehet,viszont!
A mögötted száguldozónak nem túl jók a beállításai kanyarokban (felhetetőleg)
így ha külső ívet védesz,könnyen letolhat a pályáról,vagy rólad fordulhat el!
Belső ív itt is jobbnak tűnik,mivel ha külső ívre kényszerül,onnan már csak az ő dolga,hogy kései fékezés  esetén hova száll,viszont ügyelj rá,hogy ne róla fordulj el!



Az imént leírtak nem a képzelet szüleményei!Mindez semmit sem ér,ha nem megfelelő a hozzáálásod!
Az itt leírtak csupán alapdolgok,de talán van benne pár hasznos dolog és nem az számít,hogy tudod e ezeket,hanem hogy
versenyhelyzetben,akár ingerült állapotban tudod e ezeket alkalmazni!
Úgy versenyezz mások ellen,ahogy te szeretnéd,hogy ellened vezessenek,mintha a másik autóban is te ülnél...legyél tekintettel másokra is!!!

Végezetül 2 videó,hogy eddig miről is írtam...sok példa látszik benne:
Másik liga versenye,ahol néhányan,ebben a ligában is szerepelnek.
Néhol feltűnik a videóban a pillanatnyi pozícióm,körszám és egyéb adatok.
A teljes táv 35 kör volt.

A videó a mérete miatt 2 részből áll!

Part 1:


szólj hozzá: Kanada Futam Part 1.

 

Part 2:


szólj hozzá: Kanada Futam Part 2.

Asztali nézet