Hungarian Champ League
"Ha nem vagy első, vesztettél."

MENÜ

Szezon 2010

 

Abu Dhabi Nagydíj (Yas Marina)

 

Pole: Farkas D. 019abudhabi.jpg


Győztes: Farkas D.


Leggyorsabb kör: Varga T.


Időmérő végeredménye:


Futam végeredménye: ITT


Nyilatkozatok:


1.


2.


3.

 

 

Brazil Nagydíj (Interlagos)


Pole: Farkas D. 018brazil.jpg


Győztes: Farkas D.


Leggyorsabb kör: Varga T.


Időmérő végeredménye: ITT


Futam végeredménye: ITT


Nyilatkozatok:


1.


2.


3.


Korea Nagydíj (Yeongam)


Pole:  Molnár K. 017korea.jpg


Győztes: Varga T.


Leggyorsabb kör: Farkas D.


Időmérő végeredménye: ITT

Bak Dominik 3 rajthelyes büntetést kapott

 

Futam végeredménye: ITT

Farkas D. +25+15+10mp-es büntetést kapott

Varga T. +15mp-es büntetést kapott

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel:


2. Varga Tamás:

Nehéz versenyen vagyunk túl...amit a végeredmény nem igazán tükröz, hiszen igen kis különbségek voltak a pilóták között. Nem túlzás kijelenteni, hogy az idei szezon legszorosabb versenye volt a Koreai.
A tempónk igen jó volt, egy körön és versenybeállításokkal is, így időmérőn az első sor megszerzése volt a kitűzött cél. Századokkal ugyan elmaradtunk a 2. helyről, de egy büntetésnek köszönhetően végül a 2. helyről várhattam a futamot.
A rajtot jól kaptam el, sikerült megőriznem a 2. helyet, egészen a 7. körig, mikor is elszabadult a pokol. Én kilöktem Kemyt, 2 kanyarral később meg engem lökött ki Dani, így hamar hátraestem a 4.helyre. A kocsim bal első felfüggesztése megsérült a Kemyvel való ütközésemnél és ezzel pár másodpercet elvesztettem a kiállásnál, amég megjavították. Féltáv környékén páran kiestek és ismét a 2. helyen találtam magam. A taktika az volt, hogy Dani előtt 1 körrel kiállok és a friss gumikon ledolgozhatom a hátrányom, ha sikerül egy gyors kiveztő kört futni. Ez a vártnál sokkal eredményesebb volt, hiszen nem csak hoztam rajta, hanem sikerült a Ferrari elé bejönni a kiállása után. Az utolsó pár körben Dani meg tudott előzni, de nem hagytam elnyúlni, így egészen a befutóig oda-vissza előzgettük egymást és a végén egy hajszállal maradtam alul. Elégedett vagyok az elért eredménnyel, mert ezzel sikerült bebiztosítani a konstruktőri pontversenyben a 2. helyünket.

Gratulálok mindenkinek!


3. Szűcs László:

Hol is kezdjem!? Nagyon nehéz,de jó hétvégén vagyok túl! Az időmérő nem sikerült jól bár tudtam hogy 1 körön csak kb 8.-9. lehetek! Végül is mindegyik hely meglett! :D 9.időt autóztam de valaki büntetést kapott előttem ezért a rajtrácson már a 8.helyet foglalhattam el! A rajtot jól kaptam el és jöttem is előre 1 helyet! Aztán itt meg is akadtam,az előttem lévő szakadt tőlem elfele a mögöttem lévő Ákos pedig nagyon szorongatott! Volt is hogy megelőzött,de szinte azonnal sikerült vissza is előznöm,igy maradtam előtte a kiállásig. Én más taktikán voltam mint Ákos de végül is egész futam alatt vele voltam harcban a dobogóért! A végére amikor már túl voltunk a boxkiállásokon én voltam előtte kb 3-4mp-re ezt az utolsó 2 körre nagyon szépen ledolgozta Ákos és 1szer el is ment mellettem,az utolsó ...kör kezdete előtt! Tudtam hogy higgadtnak kell maradnom mert lesz 1 komoly esélyem visszaelőzni őt,amit már a futam alatt megtettem 1xer és ez igy is lett ugyanott(az első hosszú egyenesben)sikerült végre hajtanom a manővert! Nagyon nehéz volt megtartani vele szemben az utolsó 2szektorban azt a pici előny amit az egyenesben szereztem,végig szorongatott! Végül is én állhattam fel a dobogó alsó fokára! Aminek rendkívül örülök hogy egymás utáni két futamon megtehettem ezt! A csapat az év végére nagyon meg van elégedve a teljesítményemmel amit az is alátámaszt hogy a jövő szezonra is szeretnék meghosszabbítani az év végén lejáró szerződésemet!!! :)


 

Japán Nagydíj (Suzuka)

 

Pole: Zoboki Á. 016japan.jpg


Győztes: Erdélyi N.

 

Leggyorsabb kör: Szűcs L.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT

 

Nyilatkozatok:

 

1.Erdélyi Norbert:

 

2.Mile Gábor:

 

3. Szűcs László:

Az időmérőn jó tempót tudtunk diktálni még annak ellenére is hogy mi a kemény keveréket választottuk a versenytaktikánk miatt. A leggyorsabb körömön a "kanál" kanyarban azt hiszem hogy a csapattáram első szárnya beakadt az első szárnyam alá és azt igy nem tudtam befejezni, kihívott a csapat, de még igy is elég jó helyről vártam a rajtot a futamon. A rajtom nem sikeredett túl jól, de megőriztem a 3. helyem! Aztán egyszer csak eltűnt előlem Tomy és az első helyen találtam magam, bár ezt nem tudtam tartani Enooval szemben! Megelőzött és megint a 2. voltam tapadtam rá voltak pillanatok mikor nagyon közel voltam hozzá, de nem akartam hogy a forrófejűségem miatt kiessünk, ezért türtőztettem magam! A boxkiállásomnál elkövettem egy hibát amit bevallom öszintén még most sem tudom mi volt az ezért kaptam egy büntetést, amit nagyon benéztem az az volt hogy én azt hittem stop and got kaptam ezért beálltam a boxba ahol nem a büntetést töltöttem le hanem kicserélték azt a gumit amit 2 körrel előtte raktak fel! Aztán szolt a csapat hogy áthajtásost kaptam és hogy gyorsan jöjjek ki rá mert másképp kizárnak! Igy szépen lezongoráztam magam a 6. helyig! Onnantól le ment a redőny és kinyomtam a szemét az autónak és nagyon szép előzésekkel feljöttem a 3.helyre az utolsó körben a csapattársam megelőzésével sikerűlt ez jó teljesítmény! A csapat azt mondta, hogy most már a szezon végéig ezt az agresszív stílust várja el tőlem és minél több pontot! Nagyon örülök ennek a dobogónak, már régen vágytam egy ilyen erős és felemelő versenyre! Tudom hogy most egy olyan pálya jön amit nem ismerek ezért nagyon nehéz lesz a dolgom, de megpróbálok minden tőlem telhetőt megtenni még egy dobogós eredményért ebben a szezonban! Grat a győztes Enoonak és az uj kollégámnak is ezért az igen erős bemutatkozásért!


 

Singapore Nagydíj (Marina Bay)

 

Pole: Molnár K. 015singapore.jpg


Győztes: Molnár K.


Leggyorsabb kör: Mile G.


Időmérő végeredménye: ITT


Futam végeredménye: ITT


Nyilatkozatok:


1.


2.


3.

 


Olasz Nagydíj (Monza)

 

Pole: Erdélyi N. 014italy.jpg

 

Győztes: Molnár K.

 

Leggyorsabb kör: Erdélyi N.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT

 

Nyilatkozatok:

 

1.

 

2.

 

3.

 

 

Belga Nagydíj (Spa)

 

Pole: Truckeszitz G.   013belgium.jpg

 

Győztes: Erdélyi N.

 

Leggyorsabb kör: Varga T.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT
Molnár K. utolsó rajthelyes büntetést kapott a következő futamára
Szűcs L. 3 rajthelyes büntetést kapott a következő futamára

 

Nyilatkozatok:

 

1. Erdélyi Norbert

 

2. Varga Tamás:

Nagyon elégedett vagyok az elért eredménnyel!
A hétközi rengeteg teszt, és fáradozás meghozta gyümölcsét.
Az időmérőn csupán 2 gyors körre volt időm, amiket sikerült is elizgulni. Eléggé bealudtam a rajtnál, vissza is estem néhány helyet, és pár apró koccanás miatt a kocsim is sérült, amivel egy kicsit vesztett a stabilitásból a középső szektorban.
Pár körrel később már a 3. helyre zárkóztam fel, kihasználva Kemy és Enoo csatáját, egyre közelebb kerültem hozzájuk, végül összeakadtak és ezt kihasználva átvettem a vezetést.
Az első kiállásomnál megjavították az autót,így a friss gumikkal körről körre egyre gyorsabb lettem. Mikor kiderült, hogy Enoo csak 1 kiálláson van, mindent feltettem 1 lapra és pokoli időket kezdtem futni a "hátsó szárnyamra akadt" Kemyvel együtt. Vészesen közel volt hozzám és nagyon figyelnem kellett, hogy csupán annyit kockáztassak, amennyi még biztonságosan belefér. Körönként bő 1mp-et hoztunk rajta, de ez ma kevés volt.
1 körrel a vége előtt már inkább arra figyeltem, hogy szépen behozzam a kocsit a 2. helyen.
Gratulálok a dobogósoknak, és a többi célba érkezőnek is, nehéz verseny volt.

 

3. Molnár Kristóf

 

 

Magyar Nagydíj (Hungaroring)

 

Pole: Erdélyi N. 012hungary.jpg

 

Győztes: Erdélyi N.

 

Leggyorsabb kör: Erdélyi N.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT
Farkas D. +25mp-s büntetést kapott

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

 

2. Erdélyi Norbert

 

3. Pálfi Sándor

Jó időmérőt sikerült futnom, érdekes, hogy a Q2-höz képest sokkal lazább volt a Q3, valószínűleg többen rontottak a körükön.
A rajtnál sikerült megtartanom a pozíciómat, majd néhány kanyarig keményen kellett védekeznem Zoboval és Lacival szemben, aztán néhány körig még Zobo zaklatott, de később feladta vagy nem tudom, de sikerült elszakadnam tőle.
Innentől sokáig unalmas körök teltek mígnem egyszer hibázott Kemy és feljöttem a 3. helyre. Közvetlenül az utolsó kiállás előtt viszont sikerült visszaelőznie, majd a kiállások után meglépett.
Néhány körrel a vége előtt azonban Kemynek üzemanyagproblémái adódtak és emiatt vissza tudtam előzni és így a dobogón végeztem.
Elégedett vagyok a mai eredménnyel, annak ellenére, hogy ez most egy szerencsés dobogó volt. A tempó jó volt és sikerült végig ott lenni az élmezőny közelében. Végezetül szeretnék gratulálni a csapattársamnak Trukonak, aki nehéz körülmények között is értékes pontokat tudott gyűjteni a csapatnak.

 

 

Német Nagydíj (Hockenheim)

 

Pole: Erdélyi N. 011germany.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Zoboki Á.

 

Időmérő végeredménye: ITT
Molnár K. 5 rajthelyes büntetést hozott Silverstoneból
Farkas D. 5 rajthelyes büntetést hozott Silverstoneból
Moldván T. 5 rajthelyes büntetést hozott Silverstoneból

 

Futam végeredménye: ITT
Tartalékosok:
Kuti Horváth Csaba: Renault

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Nem sok reménnyel vágtam neki az időmérőnek, nagyon nagy hátrányom volt enoohoz és kemyhez képest, valamint egy 5 rajthelyes büntetést is hoztam magammal.
Célom a 3. hely volt, ez sikerült is, így a 8. helyről rajtolhattam a futamon.
A rajtot én megúsztam, ellentétbe jó pár emberrel, köztük enooval és kemyvel. Pár kör után már vezettem de nagyon sokat hibáztam, így megadtam santinak az esélyt a győzelemre, azonban ő meg kapott egy áthajtásost amivel nyertem nem kis mázlival.

 

2. Varga Tamás

Mit is mondhatnék?!... Kaotikus egy versenyvolt.
Az időmérő első szakaszában többet vártam magamtól, kissé feszült voltam és szerencsém volt, hogy az utolsó bejutó 8. helyet sikerült megszereznem.
A Q3-ban közel voltam egyéni legjobb időmhöz, ami eddig egyetlen pályán sem sikerült idáig a szezon során. Mivel az előttem végzők közül 2-en is rajtbüntetést kaptak, így a 6. helyett a 4. rajtkockából várhattam a futamot.
A versenyen többen kiugrottak a rajtnál, így fogalmam sem volt, hogy pontosan hol is állok a mezőnyben, így csak a saját tempómra összpontosítottam.
Néhány kör után észrevettem, hogy lépést tudok tartani a Ferrarival és elkezdtem hinni a siker lehetőségében.
2 kiállás után a 2. helyen találtam magam amit már csak meg kellett tartanom.
Nehéz körök voltak, mert a mögöttem érkező Santi pokoli tempót jött az utolsó körökben és centiről centire egyre közelebb került. Kénytelen voltam párszor hátra is nézni és drasztikusan melegedtek a gumik is, így 2 körrel a vége előtt fel kellett hagynom Dani üldözésével, hogy behozzam az autóm oda, ahol még sose járt. Büszke és elégedett vagyok, nem az eredménnyel, hanem a mutatott teljesítménnyel, azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy hol is tartunk valójában.
A földön kell maradnunk és tovább küzdeni, hogy faragjunk a hátrányunkból az élmezőnnyel szemben.
Gratulálok mindenkinek, aki befejezte a versenyt, külön Ákosnak a 4. helyhez az első versenyén...szép eredmény!

 

3. Pálfi Sándor

A kemény gumival már az időmérőn való 8 közé bekerülést is szép eredménynek könyvelem el, mert jobb eredményre ezzel nem volt lehetőségem és tudtam, hogy a gumitaktikám majd a versenyen fog kifizetődni.
A verseny előtt elég kényelmetlenül éreztem magam az autóban, már a felvezetőkörben kicsúsztam. Ugyanilyen dekoncentrált voltam a rajt utáni első néhány körben is. Annak ellenére, hogy a rajtnál többen "lesre futottak" és feljöttem a 2. helyre, néhány kör múlva már csak 4. voltam.
Azonban lassan, de biztosan egyre magabiztosabb lettem és azt vettem észre kiállásom előtt, hogy már az 1. helyen állok. Nagyon örültem, mert erőből, ténylegesen én vezettem a versenyt, de túlbuzgóságom vagy nemtudom minek az eredményeként sajnos hibáztam a kiállásomnál, mert 115km/h-val hajtottam a boxba a megengedett 100 helyett, ezt a versenybíróság egy áthajtásos büntetéssel honorálta.
Innentől már csak szaladtam a Dani-Tomy kettős után, azonban az idő csak a felzárkózásra volt elég, sajnos a pozíciómat már nem tudtam visszavenni, így be kellett érnem a dobogó legalsó fokával.
A 3. hely ellenére egyáltalán nem vagyok elégedett magammal, mert ez (miután a Kemy-Enoo favoritkettős elrontotta a rajtját) egy megnyerhető futam volt, ami a saját személyi hibámból kifolyólag úszott el.

 

 

Brit Nagydíj (Silverstone)

 

Pole: Farkas D.   010britain.jpg

 

Győztes: Molnár K.

 

Leggyorsabb kör: Erdélyi N.

 

Időmérő végeredménye: ITT
Varga A. boxrajtos büntetést hozott Valenciából
Stadler R. boxrajtos büntetést hozott Valenciából
Szűcs L. utolsó rajthelyes büntetést hozott Valenciából

 

Futam végeredménye: ITT
Farkas D. +10mp-s büntetést kapott, ill. 5 rajthelyes büntetést a következő futamára
Moldván T. 5 rajthelyes büntetést kapott a következő futamára
Molnár K. 5 rajthelyes büntetést kapott a következő futamára
Varga A. diszkvalifikálva a futamról, ill. utolsó rajthelyes büntetést kapott a következő futamra

 

Nyilatkozatok:

 

1. Molnár Kristóf

VÉGRE! A sok tesztelés meghozta az eredményét !

A héten nagyon sokat teszteltem, mert tudom, hogy nekem a gyors pályák nagyon fekszenek, így erre a futamra az átlagnál 5x annyit teszteltem. Látva Farkas Dániel és Erdélyi Norbert köridejeit nem tartottam esélyesnek magam az első vagy a második helyre, De Norbert nem tudta összerakni rendesen a Q3ba a györskörét, így befértem a 2. helyre. A rajtnál nem sikerült megelőznöm Danit, sőt, Norbert megelőzött mindkettőnket. Végig ott voltam a 2 Ferrari nyakán de nagyon szélesek tudnak lenni :D Jókat csatáztunk, de nagy nehezen sikerült megelőznöm őket, majd elszakadnom tőlük. A sok csatába elkoptak a gumijaim, így a tervezettnél 2 körrel előbb kijöttem. Mivel én már friss gumikon mentem, Dani meg Norbert még a kopotton körözött, tudtam hogy sietnem kell, hogy egy kis előnyre tegyek szert mire ők kijönnek a boxból. Így is lett, kiautóztam 5 másodperc előnyt és tudtam, innen már csak be kell hozni az autót a célba. Igen ám de azt a tempót amit autóztam, nem bírta volna ki a gumi a verseny végéig, így a 34es körök helyett 36-37es köridőket kellett autóznom, hogy kibírják a gumik. Láttam hogy a 2 ferrrai nagyon közelít de tudtam hogy már csak 2-3 kör van hátra és 8 másodpercre vannak tőlem ami megnyugtató előny volt ahhoz, hogy vissza tudjak venni a tempóból, az utolsó körre megpróbáltam megfutni a leggyorsabb kört, de 28 ezreddel lemaradtam Norbert(kocka:D) leggyorsabb körétől.
Szeretnék köszönetet mondani Ungerhofer Gergelynek, aki sokat segített a futamra való felkészülésben, és nélküle lehet hogy nem sikerült volna behozni a Lotust az első helyre. Köszönöm Janson ! :)

 

2. Farkas Dániel

 

3. Erdélyi Norbert

 

 

Európa Nagydíj (Valencia)

 

Pole: Erdélyi N. 009europe.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Pálfi S.

 

Időmérő végeredménye: ITT
Váraljai Sz. boxrajtos büntetést hozott Montrealból
Dzsupin Á. boxrajtos büntetést kapott
Stadler R. utolsó rajthelyes büntetést kapott

 

Futam végeredménye: ITT
Varga A. boxrajtos büntetést kapott a következő futamra
Stadler R. boxrajtos büntetést kapott a következő futamra
Szűcs L. utolsó rajthelyes büntetést kapott a következő futamra

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Időmérőn képtelen voltam megfutni a legjobb időmet, és ezt Enoo ki is használta, ugyan ha nem is sokkal de előttem végzett.
Rajtom olyan volt kb,mint Enooé de az 1.-es kanyarba rosszul helyezkedtem, amit Kemy kihasznált, elment kívülről, amivel már csak a 3. helyen voltam. Tudtam, hogy gyorsan át kell magamat rágnom Kemyn, mert Enoo megléphet. A 2. körbe sikerült is megelőzni, és Enoo után tudtam eredni.
Már az 5. körbe utol tudtam érni, de innentől jött a neheze...előzni. Úgy döntöttem hogy inkább kijövök 1 körrel hamarabb és akkor talán Enoo elé tudok kerülni.
Nem így lett, elég rossz volt a kivezető köröm, ezért Enoo visszajött elém. Folytatódhatott minden ugyanúgy, mint a kiállások előtt.
Rendszerint a hosszú egyenesbe értem közel és támadási pozicíóba, de ő mindig levédte a belső ívet, így nem tudtam előzni.
Egészen a 2. kiállásom előtt 2 körrel amikor ugyanitt, a hosszú egyenesbe kívülről el tudtam menni. Az utolsó etapot 5 mp-es előnnyel kezdtem meg, amit a verseny végéig beosztottam, és megnyertem ezt a nagyon izgalmas futamot.
Grat enoonak is, valamint Unginak akinek elég szépen sikerült a visszatérés!

 

2. Erdélyi Norbert

Ez volt az a versenyhétvége, amit a legpozitívabban kezdtem meg eddig.
Az időmérőn abszolút legjobb idővel nyertem, sőt az utolsó körömben 2 tizeddel jobb körön voltam, de sajnos Moldit utolértem, ezért nem tudtam kihozni a maximumot, mitöbb bele is mentem, mert a rázókő lelassította, ezért mégegyszer elnézést kérek.
A rajtom jól sikerült, megtartottam az 1. helyet, mögém pedig Kemy jött fel. Próbáltam ellépni, és a gumikra is vigyázni, ugyanis nagyon nagy volt a gumikopás. Ellépni nem sikerült mert Dani megelőzte Kemyt, és hamar utolért, de megelőzni nem tudott.
Az 1. kiállás után elé jöttem ki, és egy egész etapon át csatáztunk az 1. helyért. Sikerült ugyan elmennie mellettem, de visszaelőztem, de aztán ismét megelőzött, és amikor jó pozícióba voltam a visszaelőzéshez, egy vezetői hiba miatt a falba csapódtam. A kiállásom tovább tartott mint szerettem volna, így Dani mögé jöttem vissza 5mp-el. Ezt sikerült is ledolgoznom a verseny végéig, sőt, ha lett volna még egy kör, akkor meg is nyerem, de ez végül nem sikerült, így 4tizeddel Dani mögött fejeztem be az idei egyik legizgalmasabb versenyemet. Mostmár versenyben is fel tudom venni vele a tempót ezért minden erőmmel azon leszek, hogy a továbbiakban előtte végezzek. Grat Daninak a győzelemhez, és Unginak a 3. helyhez!

 

3. Ungerhofer Gergely

Nagyon jó és szerencsés hogy egy olyan pályán térhettem vissza a ligába ami korábban is jobban ment már nekem mint a többi pályán. Nem volt túl sok időm tesztelni az autót sem a pályát, pénteken futottam első köreimet akkor még nem gondoltam volna hogy ilyen jó eredményt érek el.
Az időmérőn a vártnál jobb időt tudtam futni, e mellett a mezőny elejéről tudtam indúlni így elégedett lehettem az edzés végén.
A futamom jól indult hiszen az elöttem rajtoló Varga Arnold a felvezető kőr elején hibázott így a rajtom is könnyebb volt. A futamon futott körökkel elégedett lehetek hiszen konstans gyors köröket mentem. A ferrariktól sem maradtam el olyan sokra bár ők sok időt veszítettek a csatározásaikkal.
A 2 Ferrari pilótának gratulálok eszeveszett tempóban utaztak ma.
Végül de nem utolsó sorban szeretném megköszönni a Lotus csapatnak a sok segítséget nélkülük nem lett volna ilyen ütőképes az autóm.

 

 

Kanadai Nagydíj (Montreal)

 

Pole: Farkas D. 008canada.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Farkas D.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT
Dzsupin Á. utolsó rajthelyes büntetést kapott a következő futamra
Váraljai Sz. boxrajtos büntetést kapott a következő futamra
Tartalékosok:
Hencz Gábor: Toro Rosso

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Úgy látszik a "pálya káoszból" én profitáltam a legtöbbet, meglepően nagy fölénybe voltam.
Ez már időmérőn meglátszott, amikor mentem egy 1:15 alatti kört, amivel több mint 1 mp-cel megvertem a 2. enoot.
Rajtom elég gyenge volt, már az 1. kanyarba megelőzhetett volna enoo, de ott még sikerült visszavernem, azonban a 2. kanyar féktávját elég rendesen elmértem, így megelőzött. Amint felmelegettek a gumijaim, gyorsabb lettem enoonál és még az 1. körben a hosszú egyenes utáni sikánba hibázott, amivel visszaelőztem. Innentől teljesen unalmas futamom volt, körönként adtam enoonak 1 mp-et, így nagy fölénnyel nyertem.

 

2. Erdélyi Norbert

Nem volt időm a felkészülésre, így esélyem sem volt Dani ellen. Időmérőn 2. hely, a rajtnál Danit leküzdöttem, de a hosszú egyenesben körbeautózott, és ezzel le is zárult a verseny. 34 környi autózás várt rám, és végül a 2. helyen értem célba. Jobb folytatásban bízok.

 

3. Molnár Kristóf

A felvezető köröm elindulásakor belém jött hátulról Ádám, már akkor hibásodott a felfüggesztésem. Utána a kipörgésgátló kikapcsolása után falnak vágtam saját hibámból az autót. Nem akartam sérült kocsival rajthoz állni, így úgy döntöttem, hogy a boxból fogok indulni. A mezőny után 18 másodperccel elkezdtem a felzárkózást. A célom az volt, hogy Tomy előtt végezzek. Az első box kiállásom után már csak 7 másodpercel volt előttem Tomy, de gyorsan hajtottam be a boxba, és kaptam egy Stop&Go büntetést. Akkor már úgy éreztem hogy nem fogom tudni behozni. De ő is kapott egy Stop&Go-t és a kocsija is hibás volt, így pár kör alatt utol értem és megelőztem. Utána már csak az volt a szemem előtt hogy az előttem lévőt érjem utol és legalább őt tudjam megelőzni, hogy Tomyval szemben csökkentsem a hátrányomat a pontversenyben. Végül Róbert és Gergő egymással voltak elfoglalva és könnyen utolértem őket. Róbert elrontotta a kigyorsítást a hajtű kanyarba így meg tudtam előzni, Trukot pedig a célegyenes előtti sikánban tudtam megelőzni. Nem ott akartam, de nagyon lassan vette be a kanyart, így nem tétováztam. Végül a 3. helyen értem célba. Kellemesen csalódtam ezen a futamon. Részemről egy jó futamot tudhatok mögött.

 

 

Török Nagydíj (Istanbul)

 

Pole: Erdélyi N. 007turkey.jpg

 

Győztes: Mile G.

 

Leggyorsabb kör: Farkas D.

 

Időmérő végeredménye: ITT
Varga T. utolsó rajthelyes büntetést hozott Monacobol
Váraljai Sz. utolsó rajthelyes büntetést kapott
Baráz I. és Dzsupin Á. boxrajtos büntetést kaptak

 

Futam végeredménye: ITT
Varga T. +15mp-s büntetést kapott
Erdélyi N. +10mp-s büntetést kapott
Farkas D. +25mp-s büntetést kapott
Tartalékosok:
Hencz Gábor: Toro Rosso

 

Nyilatkozatok:

 

1. Erdélyi Norbert

(nem nyilatkozott)

 

2. Mile Gábor

Hétvégére sikerült egy kényelmes beállítást találni, viszont gyorsnak nem monanám. Legalábbis egykörön nem volt az. Időmérőn így csak a 4. helyről indultam. Bár jól kaptam el a rajtot Kemy előtt voltam de lecsúsztunk az ívről és buktam pár helyet majd pár kanyarral később eljátszottam mégegyszer. Így kb utolsó lettem, majd sorra csatáztam és előztem. Santival több körön keresztül is amit nagyon élveztünk sztem mindketten :D Utána derült ki h a versenytempóm nagyon jó ha nem a legjobb és elkezdtem nyomni ahogy csak tudtam. 1x álltam ki a többiek kétszer így a végén az élen voltam de Enoo friss gumikon utolért majd a sikánnál kívülről próbált megelőzni illetve meg is előzött úgy h levágta a kanyart. Így én győzelemnek érzem, de mégsem lesz az igazi akkor se ha Enoo büntetést kap. Egyébként nagyon jó futam volt, idei legjobb.

 

3. Farkas Dániel

Az időmérő nagyon izgalmasra sikeredett, Enoo-val körről-körre javítottuk egymás köreit, de a végén ő örülhetett, mivel az utolsó körével sikerült megvernie pár ezreddel.
Rajtom jó volt, de nem tudtam megelőzni Enoot, egészen a 3. kanyarig ahol kívülről elmentem mellette. Még az első körbe Kemy zárkózott fel mögém megelőzve Enoo-t. A 3. körben a hosszú egyenesbe mellém is ért és megelőzött de a lassú jobbosba lecsúsztam az ívről, amivel pont eltaláltam Kemy-t, így megforgott ő is és én is. Ha ez még nem lett volna elég, az ütközés után elég felelőtlenül tértem vissza a pályára nem figyelve Trukot, és őt is eltaláltam hátulról.
Innentől kezdve nyomtam ahogy csak tudtam. 2. kiállásom után már csak 2 mp-re volt tőlem Enoo és kb 5-re Bigu, de hibázgattam is, így én csak közeli néző voltam az utolsó pár kanyaros Bigu-Enoo párharcában.
A szezonba eddig messze ez volt a legizgalmasabb futam, viszont én rengeteget hibáztam a futamon, mások kárára is.
Bigunak és Enoonak grat, Truko-tól meg Kemy-től viszont bocsi.

 

 

Monacoi Nagydíj (Monte-Carlo)

 

Pole: Erdélyi N. 006monaco.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Farkas D.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Időmérőn ezúttal a lágy gumikkal kellett mennem, ami jóval lassabb volt az extrém lágyaknál, de a 2. helyet így is sikerült megszereznem. Rajtot Enoo jobban kapta el az 1. helyről, azonban az 1. kanyart kissé elfékezte amit egy jó kigyorsítással sikerült kihasználnom, ezzel elé kerültem. Körökön át 2 mp-en belül volt hozzám képest, egészen addig amíg az egyik körbe Ádám nem állt keresztbe az algaútba. Én még kibírtam őt kerülni, azonban Enoonak ez már nem sikerült, így ő mehetett be a boxba törött szárnnyal. Ezzel a balesettel Enoo rendesen leszakadt rólam, így innentől már elég volt óvatosan mennem, és az autóra vigyázni. Zsinórban az 5. győzelmemet sikerült megszereznem, amivel már egész jelentős az előnyöm a VB-ben, de tudom nem szabad visszavennem mert Bigu és Enoo se fogja feladni :D Grat mindenkinek aki befejezte a futamot!

 

2. Erdélyi Norbert

Úgy tűnik az 1 körös tempóm kezd alakulni, csak az a baj hogy már késő.. Időmérőn egy jónak mondható utolsó körre megszereztem a polet, aminek örültem, de tudtam hogy nehéz verseny vár rám. A rajtnál tökéletesen jöttem el, de az 1. kanyar kifogott rajtam, mert egy a verseny előtti módosított beállítással mentünk, aminek más volt a fékelosztása mint amiket a teszteken eddig alkalmaztunk, így a teszteken megszokottak helyett rosszabbul reagált az autó a megtankolt fékezésre. Dani ezt kihasználva megelőzött, és pedig 1 etapot autóztam mögötte 1mpen belül. Amikor az kiállásomra készülődtem egy lekörözésre váró autó az alagút végén defektet kapott, és nem tudtam elkerülni a balesetet, amivel az esélyem a győzelemre elszállt. A boxban helyrehozták" az autón azt amit lehetett, de végig balra húzott, ezért nem tudtam jó tempót autózni. Ez azért is frusztráló, mert végig hibátlanul jöttem a verseny során, ami azért bíztató, mert eddig a koncentrációm sem volt az igazi. Végül sikerült a 2. helyen befejezni a versenyt, de úgy érzem a győzelemre is reális esélyem lett volna. Remélem Istanbulban végre összejön minden, és megszerzem idei első győzelmemet.

 

3. Mile Gábor

Hol is kezdjem....Elég nehéz helyzetben vagyunk. És azt kell mondjam hogy nem a Ferrari erősödött meg ennyire, hanem mi gyengültünk. Jobban kellene dolgoznunk. Sajnos azt kell mondjam, hogy Malajzia óta messze nem nyújtom azt amit a csapat elvárna. Nem készülök fel a futamokra rendesen és rendszereint csak a futam második felében van normális tempóm. Ennek több oka is van, és főleg magánjellegűek. Tudom, hogy mit érhetek el a bajnokság végéig. És ez a motivációm kárára megy. Igyekszem majd máshogy felfogni az egészet és csak egy-egy futamra koncentrálni. Futamon kb. az történt, amit előbb ecseteltem. Hiába a dobogó, nekem több kellene és tudom, hogy több van bennem. Ferrarisoknak Grat!

 

 

Spanyol Nagydíj (Barcelona)

 

Pole: Farkas D. 005spain.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Farkas D.

 

Időmérő végeredménye: ITT
Dzsupin Á. utolsó rajthelyes büntetést kapott

 

Futam végeredménye: ITT
Dzsupin Á. +20mp-s büntetést kapott
Tartalékosok:
Hencz Gábor: Toro Rosso

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Az időmérőn nem sikerült a legjobbamat hozni, de most ez is elég volt a pole-ra.
Rajtnál nem volt gond, tartottam az 1. helyemet. Enoo jött szorosan utánam kb. 1 mp-re. Az 1. kiállásra ő jött előbb, majd egy körre rá én is, de sikerült visszajönnöm elé. Azonban én beragadtam Dzsupin mögé így enoo támadhatott többször is, egészen addig amíg nem forgott meg, amivel leszakadt rólam. 2. kiállásom előtt hibáztam a sikánba és megpördültem, de ennek ellenére is beértem 1.-nek. Szoros futam volt az 1. kiállás utáni pár körig, amíg enoo nem hibázott.
Grat mindenkinek!

 

2. Erdélyi Norbert

Időmérőn tudtuk hogy előnyben vagyunk a többiekhez képest, és ez a végeredményen is meglátszott. 2. helyről vártam a rajtot, előlem Dani mögülem pedig Bigu indulhatott. A rajt sima volt, eljöttünk 1-2be. Gyorsabbnak éreztem magam Daninál, de a szélárnyék miatt nem tudtam közel kerülni, előzni pedig végképp nem.Egy megpörgés után jól oldalba is kaptak, ami miatt minden reményem elszállt, de az első verseny volt ahol érezhettem más autójának szagát. Pár körön keresztül így is csatáztunk Danival, de meg tudta védeni a pozícióját, így megérdemelten győzött. Hasonló folytatásban bízunk, de mostmár odateszem magam én is, és remélem begyűjtöm idei első győzelmemet már itt Monacoba.

 

3. Dzsupin Ádám

Hát az időmérőm jó volt a 4-dik helyen fejeztem be de mivel volt egy kis problémám emiatt utólsó ként kezdtem neki a Spanyol nagydíjnak!!
A rajtott elég jól kapttam el 13. helyről feljöttem a 8. helyre!!!!
A taktikámnak kösszönhető hogy ma a dobógón állhadtam a 3.helyen,igaz ha lett volna még 1 kör akkor meglett volna a Ferrari és megtőrt volna a ferrari győzelmi sorozata!!!!
Nagyon jól éreztem magam a kocsiba nagyon jó beállitást használtam és remélem ez Monacón is így lesz !!!
Mindenkinek sok sikert a következő futamon!!!

 

 

Kínai Nagydíj (Shanghai)

 

Pole: Erdélyi N. 004china.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Farkas D.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT
Erdélyi N. +25mp-s büntetést kapott
Molnár K. 5 rajthelyes büntetést kapott a következő futamra

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Időmérőn hoztuk a kötelezőt, megint 1-2-be végeztünk, de ezúttal Enooval az élen. Rajtot kb. úgy kaptam el, mint Enoo, de ő kicsúszott az 1. kanyarba így többen megtudtuk előzni. Innentől kezdve nem történt velem semmi a futamon, minden körbe növeltem az előnyöm és megnyertem a versenyt. Sokkal izgalmasabb futam lehetett volna, ha Enoo nem hibázik előttem, de még így is meglett a kettősgyőzelem, már zsinórba harmadszor. Grat mindenkinek!

 

2. Erdélyi Norbert

Borzalmas hétvégén vagyunk túl. Kevés tesztelés mellett, egész jók voltunk, de ez a versenyre teljesen eltűnt. Időmérőn ismét 1-2, de most én indultam a poleból. Rajtnál hibáztam, sokat estem vissza, utána több balhéba is belekeveredtem, majd biguval csatázva, végül megelőzve őt ismét csak a 2. lettem. Remélem ennél csak jobb lesz.

 

3. Mile Gábor

Időmérőn végre egész jó kör sikerült összeraknom így 3.ról indulhattam. Rajt is jó sikerült másodiknak fordultam el majd Danival próbáltam tartani a lépést. Ez nem jött össze majd később a taktikám csődöt mondott ugyanis a gumik számomra érthetetlen módon sokkal jobban koptak mint a teszteken. Enoo is megelőzött kétszer is végül a dobogón "ünnepelhettem". Hát csalódott vagyok. De bízom a jobb szereplésben. Grat mindenkinek aki végig tudott ma menni ilyen körülmények közt.

 

 

Maláj Nagydíj (Sepang)

 

Pole: Farkas D. 003malaysia.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Mile G.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT
Vér Á. utolsó rajthelyes büntetést kapott a következő futamára
Tartalékosok:
Hencz Gábor: McLaren
Urbán Márk: RedBull

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Nem nagy reményekkel vágtam neki ennek a maláj hétvégének,mivel bigu és enoo is gyorsabb volt nálam egész héten. Ehhez képest időmérőn ismét sikerült Ferrari 1-2-be végezni velem az élen, sőt bigut még santi is megelőzte így ő csak a 4. helyről vághatott neki a futamnak amit én nem bántam :) Rajtnál jól eljöttem,megtartottam az 1. helyet,de ezúttal nem tudtam meglépni Enoo elöl. Az 1. kiállásra én jöttem elsőnek majd két körre rá jött bigu és enoo így a friss gumikon sikerült egy kis előnyre szert tennem.A 2. kiállás után még nagyobb lett az előnyöm amit megtartottam a végéig,így nem várt győzelmet szereztem. Ausztrália után ismét kettős győzelmet ünnepelhet a csapat, de ehhez most kellet egy kis szerencse is,hiszen bigu egész futamát enoo mögött töltötte,így nem tudta saját tempóját autózni és engem sem veszélyeztetett.
Grat mindenkinek!

 

2. Erdélyi Norbert

Az időmérőn Dani simán megszerezte az 1. helyet, míg én nagy nehezen bejöttem a 2. helyre, mögülem santi, és bigu indulhatott. A rajt sima volt, eljöttünk 1-2 be, mögém pedig bigu zárkózott fel, de megelőzni nem tudott, ahogy énsem Danit, így idei 2. 1-2nket hoztuk össze. Reméljük hasonló lesz a helyzet továbbra is, de más sorrendbe :D

 

3. Mile Gábor

Az időmérén nagyonon meglepődtem mikor Danin kívül Enoo és Santi is befért elém. Ezzel nagyon nehéz helyzetbe kerültem. Rajtnál legalább egy helyet sikerül javítani és utána Enoo mögött beragadtam mint előző futamon. Nagyon nehéz a kanyarokban közel maradni az elöl lévőhöz. Pedig volt mikor hibázgatott is előttem, de még így se volt esélyem támadni. Pedig a tempóm az nagyon jó volt amikor tiszta köröket tudtam menni. Grat mindenkinek! Kínában meglátjuk hogyan alakulnak az erőviszonyok a vizes pályán. Érdekes versenynek nézünk elébe.

 

 

Ausztrál Nagydíj (Melbourne)

 

Pole: Farkas D. 002australia.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Farkas D.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT
Tartalékosok:
Domokos András: RedBull
Hencz Gábor: McLaren
Molnár Kristóf: Renault

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Időmérőn 2. próbálkozásra sikerült egy jó kört futnom amivel meg lett a pole. Ezúttal a rajttal sem volt gond,viszonylag simán elfordultunk enooval 1-2-be.
1 kiállást terveztem a futamra,de mivel sikerült kellő távolságra ellépnem enootól és bigutól, így 5 körrel a vége előtt kijöttem a 2.kerékcserére,nehogy esetleg defektet kapjak a közepes gumikkal. Enoo elé jöttem vissza 5 mp-cel,majd az utolsó körökben ez a különbség csak nőtt, így megnyertem a futamot.
A rossz bahreni futam után most sikerült a kettős ferrari győzelem, amivel utolértük a Mercedest. Grat mindenkinek!

 

2. Erdélyi Norbert

Időmérőn a 2. helyet szereztem meg, előttem pedig Dani volt, így Ferrari 1-2 ből indulhattunk. A rajt sima volt most eljöttünk 1-2be, és ezt a verseny végéig meg is tartottuk, így idén először a versenyen is Ferrari 1-2 lett. Bigu támadott pár körön keresztül, de megelőznie nem sikerült, ezen kívül egy unalmas verseny volt. A bahrein-i nullázás miatt nagy a hátrányom, de keményen fogunk küzdeni mind a csapat, mind az egyéni vb-ért.

 

3. Mile Gábor

Az időmérőn volt pár dolog amivel foglalkoznom kellett így nem tudtam 100%-osan a körömre koncentrálni. Meg is látszott ez, hiszen csak a 4. helyről indultam. A rajtot jól kaptam el Trukot leelőztem majd Enoo-t támadtam aki hibázott de sajnos nem tudtam ezt kihasználni és ezután körökön át beragadtam mögé. A gumistratégiám is rossz volt de utólog már könnyű okosnak lenni. Több volt benne mint ami lett belőle de még csak két futamon vagyunk túl, lesz idő javítani. Grat mindenkinek.

 

 

Bahreini Nagydíj (Sakhir)

 

Pole: Farkas D. 001bahrain.jpg

 

Győztes: Mile G.

 

Leggyorsabb kör: Farkas D.

 

Időmérő végeredménye: ITT

 

Futam végeredménye: ITT
Pálfi S. +25mp-s büntetést kapott

 

Nyilatkozatok:

 

1. Mile Gábor

Az időmérőn mondhatni papírforma eredmény született. 3. helynél nem is vártam jobbat. A rajtnál nagyon jól jöttem el ugyan kb. mindenki elfékezte az első kanyart, de sikerült így is elfordulni elsőnek. Truko volt a második, aki elég széles volt ahhoz, hogy feltartsa a Ferrarikat, ami nagy segítség volt h elhúzhassak kicsit. Enoo azért az első kiállása előtt utolért majd kiállt a boxba és befejezte a versenyt. Nem tom mi történt vele. Ezek után volt annyi előnyöm h tudjak spórolni a gumikkal és így 1 kiállással végig tudtam csinálni. Nem várt győzelem volt mivel a Ferrari ma gyorsabb volt. Következő futamra jobban fel kell készülni, ha hasonló eredményt akarunk. Csapat vb-n is jól jöttek a pontok, hiszen csak az egyik Ferrari ért be Tomy pedig 4. helyen végzett így is h nem volt egyszerű versenye.

 

2. Farkas Dániel

Időmérőn most is sikerült a legjobbamat hozni, így sikerült megszerezni a pole-t. Futam az már koránt sem volt ilyen jó, már a rajtom se sikerült így bigu és truko is elment mellettem. Jóval gyorsabb voltam trukonál de egy felelőtlen manőver után összeakadtunk, ami után az utolsó előtti helyen találtam magam.
Volt előttem 1-2 ütközés, majd ismét truko mögé kerültem de mostmár sikerült tisztán megelőznöm, viszont ekkor már bigu és enoo 10 mp-el voltak előttem. Ezek után enoo eddig ismeretlen okok miatt eltűnt a szerverről, így legalább a 2. helyet sikerült megszereznem. Összességébe nem vagyok elégedett sem a teljesítményemmel sem az eredménnyel, hiszen ebbe jóval több volt mint nekem, mint enoonak.
Legközelebb többet tesztelünk futamra és akkor remélhetőleg eredményesebbek leszünk.
Bigunak grat!

 

3. Pálfi Sándor

Az időmérő előtt akadt egy kis technikai problémánk, emiatt csak 1 mért kört tudtam megtenni. A versenynek a 6. helyről vághattam neki a poros oldalról, és elég nehézkesen is jöttem el a rajtról. A 7. helyen fordultam, de később sikerült visszaelőznöm Lacit majd beálltam egy tempóra és várakoztam, figyeltem mi történik előttem Truko és Tomynho között, akik nagy csatában voltak.
Az egyik féktávon vészesen megközelítettem őket és majdnem ráestem Mercedesre, ezért balra rántottam az autót, de sajnos a sóderágyon keresztül visszaestem a pályára egyenes Tomynhoba. Nagyon sajnálom ezt az ütközést, ezúton elnézést is kérnék miatta, sajnos tehetetlen voltam. A verseny további részéről nagyon nincs mit beszélni. Enoo kiesett előlem és behoztam a 3. helyre az autót, ami azt hiszem a maximum volt így.
Grat a többi dobogósnak és mindenkinek, aki befejezte ezt a nehéz versenyt.

 

 

 

Funrace

 

Indianapolis - Egyesült Államok

 

Pole: Farkas D.usa.jpg

 

Győztes: Farkas D.

 

Leggyorsabb kör: Farkas D.

 

Időmérő végeredménye: n/a

 

Futam végeredménye: ITT

 

Nyilatkozatok:

 

1. Farkas Dániel

Időmérőn sikerült összerakni 1 jó kört, amivel megnyertem az edzést.
Rajtom jó volt megtartottam az 1. helyet, de mögöttem enoo jött az 1 kiállásos taktikájával, ezért minél jobban meg kellet lógnom előle, hogy a 2. kiállásom után elé tudjak visszajönni. Ez azonban nem sikerült, ugyanis 2 mp-el mögé jöttem vissza, de a friss gumikon jóval gyorsabb tudtam nála lenni így megnyertem a futamot.
Grat a többieknek is!

 

2. Erdélyi Norbert

A verseny előtti tesztek a gumik megismerésével, és az autó fejlesztésével teltek. Egy körön nagyon gyorsak voltunk, de a versenytempó letesztelésére nem volt elég idő, így nem tudtunk 100%os teljesítményt nyújtani. Az időmérőn 6 gyorskört tettem meg, és végül a 2. helyre volt elég a tempónk megtankolva. Előttem a csapattársam, Alo végzett. Mivel én a keményebbik keverékű gumit választottam, bizakodó voltam. A rajt nem sikerült valami jól, nagyon kellett figyelni nehogy összeakadjak valakivel, de elég simán elfordultunk 1-2 be Aloval. Mögöttem egy kisebb baleset volt, amiből Tomy jött ki rosszul, de nekem jól jött, mert levegőhöz jutottam. A verseny további része elég fárasztó, valamint unalmas volt, Alo folyamatosan szakad el tőlem, amíg bigut én szakítottam le magamról. A kiállásom után nem változott a helyzet, próbáltam a határon autózni, hogy megfogjam Alot, valamint bebiztosítsam a 2. helyemet. Alo utolsó kiállása után mögém jött vissza, de a kopott gumikon nem tudtam magam mögött tartani, így megelőzött, és ő haladt át elsőként a célvonalon 3mp-el előttem. Engem bigu követett, tetemes hátránnyal, de mint kiderült problémái voltak az autóval. Elég jól sikerült a verseny a csapat, és nem mellesleg az én számomra is, ezért nagyon bizakodóak vagyunk az idei szezonnal kapcsolatban, de tudjuk, hogy a riválisok sem fogják tétlenül nézni a dolgot. Már várjuk a következő versenyt, és reméljük hasonló eredmény születik ott is.

 

3. Mile Gábor

Sok más dolog miatt elég nehézkes volt a felkészülés, ami meg is látszott az eredményen. Dobogó azért nem rossz de címvédőként mindig a győzelem a cél, de erre most esélyem se volt. Az időmérőn csak az 5. helyről indultam de a rajt utáni koccanások után már a 3. helyen voltam. Egy ideig tudtam tartani Norbit de idővel felkellett fognom h csak a 3. hely lehet az enyém. Danitól nem vártam mást, jött látott, győzött. Grat neki! De a szezonnyitóig versenyképesek leszünk mi is.

Asztali nézet